torsdag 18 november 2010

från att gå från så många till noll. för det tror jag det är nu.
jag är så duktig på att slarva bort dom på vägen.
tror dom ska finnas kvar där,så jag valsar på tittar inte bak.
och sen ligger jag här en natt och känner mig tom.
det är så fantastiskt, en timma i veckan lever min kropp.
en kväll i veckan lever hela jag.
och det kliar under min visdomstand, varför, när jag ligger såhär börjar det klia där. och jag petar så det smakar blod.
sen skriver någon på en chat som ingen gillar, men det hjälper.
och man svarar ibland.
och jag längtar till helgen. jag längtar alltid till helgen. när helgen är så längtar jag till den och till nästa.senblirdetmåndag.
först blir det söndag och jag längtar till fredag.
min tand kliar.


varför blir jag så rastlös. jag vill alltid gå ut i natten när jag känner såhär.
försvinna i natten med någon till en dålig låt. i hörnet där vi blir bortglömda.
och rökmaskinen fyller våra lungor med torr luft som gör att vi tappar röster på golvet där alla dansar.
jag dansar. jag dansar alltid om min klänning inte är för tajt,tills jag blir för varm och vi går ut och fyller våra lungor med andras rök. sen vår egen. tills våra fingrar skvallrar om att det blivit vinter.när blev det vinter frågar någon alltid.jag undrar alltid detsamma fast det är dumt.

1 kommentar: