fredag 15 juni 2012

3 veckor sen

kul egentligen. hur du sa att jag kunde återgå till "det där".  Och det är just där jag befinner mig. jag vet inte om jag fungerar så eller om jag gjorde det bara för att du sa så. Jag vet inte riktigt hur man annars håller sig flytande, det är det enda jag vet.
Du tycker det är destruktivt. det tycker jag med.det tycker nog alla, men ingen säger något.
Jag skulle skämmas om du visste. för jag vet att du är raka motsatsen till mig på den punkten, men endast på den punkten är du det.
att vid 24års ålder finna sig själv i en ny situation,som jag aldrig suttit i. därav inte vet hur jag ska lösa den. kanske är den olöslig. det verkar så på dig. du kanske är gladare än på år. jag är det. jag låtsas att jag är det. jag vinner tävlingar med glittrande ögon och med ett rostigt inre.
jag stal två av dina favorit tröjor, som även va mina favoriter. det va så jag kunde såra dig tillbaka.

du har nog inte märkt det.

på dagarna har jag börja få tunnelseende, och sen brinner det inne i mig. jag känner det i magen och i armarna. på nätterna drömmer jag att jag drunknar. jag vet inte om det är en stroke eller om livet är så.
men kanske har du rätt.
kanske blir det såhär nu.

1 kommentar: