fredag 15 oktober 2010

en historia

jag skulle nog kunna säga att detta var dom 12 bästa sidorna jag läst i mitt liv.

jag visste redan vid ordet kvällsläsning att jag gett mig in på en resa i skriverier, men inte trodde jag att jag skulle bli så överrumplad.
så otroligt glad av att få ta del.
jag vet att min pappa har kontroll över pennan, och jag tror det är en av dom bra saker jag ärvt lite grann.
det enda jag kunde tänka va en sida till,en sida till.
med tio sidor genomplöjda kände jag mig så ren, ny duschad och nerbäddad i min varma säng. jag var tvungen att fippla upp den sista cigarettet i paketet för att sätta mig på trappen och fortsätta.
jag var tvungen att känna smutsen på tänderna för att på riktigt kunna ta grepp om historien.
ta del av den.

en av mina stora drömmar är att få skriva en bok. ta mig tiden att skriva en bok.
nu på senare tid film manus. kanske för att jag på nå vis tror att det skulle vara enklare så.
och inte visste jag att jag gick i min fars fotspår.
jag ville att denna korta historia skulle bli en milslång bok för mig att vara vaken med varje natt. ha med mig hela livet.

"sista ord
Otroligt mycket mer finns att berätta och ja det blir nog en bok till slut"


jag kramade om häftet och ögonen fylldes.
på gott och ont, men jag vill verkligen ha den boken. den behövs så otroligt mycket.

jag tror ingen förstår hur mitt senaste år har varit.
inte ens jag. jag har sprungit på. varken snabbare eller långsammare.
med detta häfte kan jag vända blad. sån enorm styrka.
känner mig rätt tom på ord ändå, kanske för att jag nyss fyllts med dom.

jag vet att vägen är lång, den viktigaste delen har just börjat.
det är nu det blir jobbigt på riktigt.
jag varken vill eller kan ändra på mig själv just nu, sånt tar sin tid. det måste gå sin egen gång.
kanske skriver jag själv ett häfte sen, början på en bok.
kanske låter jag pappa stå för det.

1 kommentar:

  1. fan jättebra skrivet bara detta korta, jag vill också läsa =)
    puss

    SvaraRadera