fredag 5 mars 2010

stötte på den märkligaste men mest fantastiska karaktären idag på akademi bokhandeln.
jag ska skriva en bok alternativt göra en film om oss.
hur jag stalkar honom där när jag bläddrar i böcker och vi blir kära fast det går inte för han är så jävla skev.
när han glider runt i sina ljusblåa chinos.
fantastiskt.
jag kan inte ens sätta finget på hans ålder. måste tillbaka snarast och spionera.
jag skulle vilja lära känna honom, och bara hänga lite. han är en typisk tix person. som inte kan göra saker om rutinerna ändras.
han bad en kund om ursäkt som inte behövde hjälp, men på ett hetsigt nästan argt sett.underbart.
efter en irriterad ögonkontakt och lite kli i huvudet studsa han iväg i sin stickade tröja.

när jag kommer ut glad och förvirrad i hågen, står jag vid övergångsstället mitt emot en kille lite äldre än mig.söt.
precis när vi ska gå börjar han vissla högt som fan, våra ögon möts av ren förvåning. jag ler. han ler i visslandet, och livet är så värt att leva på våren.

4 kommentarer:

  1. men va fan pysslar du me då??? ring mig!

    SvaraRadera
  2. skriver om våren?
    har inte tid med samtal

    SvaraRadera
  3. Nu blev jag också helt trollbunden av våren! Underbart fantastiskt!/ Titti

    SvaraRadera