lördag 13 mars 2010

lämna mig aldrig ensam och nykter igen

första fredan hemma på hundra år. hundra år gud.
jag trodde du skulle ge mig lite shyssta förmåner då.
jag klappar hästar försöker bli en fin person. äter kravmärkt mörk choklad, tackar nej till vin,plattar inte håret, unnar mig pasta,svär bort män.
jag gör allt. allt för att göra dig nöjd en fredag.
och vad fan ger du mig. va.
tårar. du ger mig alltid tårar.


det mest ironiska i hela hela historien. gud. vet du vad det är.
att jag sa det till mamma idag. jag sa det.
exakt det.
sen skrattade jag bort det eftersom det inte finns.
men då kom du, du kom och gav mig tårar.

du ska fan ha jävligt klart för dig.gud.
att jag ska fan inte vara dig till lags. du är elak. rakt igenom.

imorn, må hända att jag ändå tar mig en frisk promenad eftersom jag inte är bakfull. må hända att jag klappar hästar.
må hända att jag äter mer av den goda kravmärkta mörka chokladen.
unnar mig lite av dagens pasta.
men du ska ha klart som fan för dig att jag tänker dricka sprit.
jag ska fan skjuta heroin. för din skull.
gud. för din skull ska jag knarka.

2 kommentarer: