måndag 22 februari 2010

MyFourLeafClovers dagbok
jag kan inte andas
Daterat: Tisdagen den 26:e oktober 2004 kl 01:14 Läst: 7 gånger




jag kom på en grejj nu.
jävlar.
att jag aldrig tänkt på det.
jag vet varför det känns som ett överraskande nackskott
jag har byggt upp människan.
människan finns nog inte ens.
jag försökte nå perfektionismen på annat håll.
å nu när jag fick det slaget i ansiktet på mej att min låtsas människa inte va min låtsats människa längre
tyckte jag det va konstigt.
å det e väll ändå konstigt?

jag ska sluta bygga upp männsikor.
utan lära känna dom istället..det verkar smartare i längden.
man dör nog av för många nackskott.

sluta falla för låtsas saker osv.
sluta bygga upp nått jag såg för en sekund till ett paradis.

från å me idag ska jag börja leva i verkligheten.
jag ska se allt som det e. å inte se förbi det dåliga utan vekligen titta på det.
så jag verkligen vet att det finns där.
då kan jag inte ljuga för mej själv, för jag har sett det.

Nu har jag sett en del av det.

men sen efter allt.
så finns det ju ett väldigt smart ordspråk åxå.
det här me isberget.
att det bara e toppen som syns, resten ca 80% döljs under ytan.
så e det me människor åxå.
därför bygger vi upp dom 80% själva. å sedär..nu har vi en låtsas människa igen.
vi kommer nog alltid låtsas. man mår bäst då.



låt mig påpeka hur kul det är att detta är typ 6 år sen och jag har inte blivit nått smartare gällande detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar