söndag 21 februari 2010

fan jag borde iaf lägga mig ner i sängen än att sitta upp här.
ska ju gadda mig imorn, dock är det en kort tid så det är lungt. men ändå.


sitter å känner mig lite tjock och ensam..typiskt "vara hemma själv en lördag" syndromet.
det är ju lite trist.

blev chockad över en upptäckt ikväll. jag blev nästan pånyttfödd.
jag tog alice på en kort sväng i snökaoset, mörkt, kallt,snön yrde och mina uggs kunde inte hitta fäste.
men jag gillade det.
där gick jag, en lördagnatt iklädd mjukisbyxor, uggs, ful jävla mössa, halsduk och en lurvig varelse.
ensammast i världen var jag. och det va perfekt.

det känns lite som om jag vart i nån dvala, kanske fortfarande är.
allt har kretsat kring jobbet och alkohol på helgen.alkohol och alla äventyr det för med sig.
och det har gjort att jag glömt bort alla dessa enkla vardagliga saker, som en nattpromenad.
jag älskar att va ute å snurra på natten. att nått så enkelt och tillgängligt kunde få mig till nån sorts insikt.
om det inte vore så jävla jobbigt att klä på sig skulle jag gå ut igen.

men jag kanske får nöja mig med min säng istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar